Tornar a pàgina principal
_____
Els Nostres desapareguts - Nuestros desaparecidos
 

 

     

Serafín Albert Gasch



Nascut a Adzaneta (Castelló) l'any 1905. Fill de la Rosa i el Josep. Casat amb la Leonila Querol. Van tenir dues filles la Teresa i la Rosa. Desaparegut l'any 1936.

Teresa Gil i Albert: gialtere@gmail.com
Gregorio Salinas Ascaso

Gregorio Salinas Ascaso



Natural de Somanés (Huesca), nacido el 12 de marzo de 1912, militar en Barcelona en 1936, se supone que después de la disolución del ejército vivíoa en una pensión en Barcelona.

José Vte. Blasco Salinas: 01jvbs02@gmail.com
Juan Cortés Ramón

Juan Cortés Ramón



El Juan es el germá de la meva mare, vivia a Tarragona l'any 1936 quan el van reclutar, amb els pares, un germá més gran i una germana (la meva mare) més petita. L'únic que es va saber d'ell es que era el dia de Nadal i anava amb un convoi de varios camions, a la sortida de Les Borjes Blanques van ser bombardejats, i el seu camió va rebre l'impacte d'una de las bombes, aixo els hi va arrivar a través d'un conegut que sembla ser anava amb el mateix convoi, pero mai es va rebre cap notificaciò oficial.

Montserrat Pujol Cortés: monpuco@hotmail.es
 José Ma Picó Carbonell

José Ma Picó Carbonell



Estoy buscando a mi abuelo, Nacido en Monovar (Alicante), el 31/08/1911.Fue fundador del Partido Socialista en su pueblo, también perteneció a la guardia de asalto. Sabemos que estuvo en Madrid al principio de la guerra, y el último dato que tenemos es una fotografía dedicada a su mujer y su hija desde Barcelona en Julio de 1938.Según la versión de mi Abuela, murió en los montes cercanos a Torrelavega, en una retirada, en Marzo de 1939. Aunque a mí me deja con muchas dudas. No existe acta de defunción en Monovar. Estamos investigando por la vía militar por si hubiera algún dato militar ya que fue guardia de asalto. Os envío algunas fotos por si alguien reconoce alguna persona, Ya que estamos bastante perdidos.
Mi abuelo es el de la derecha, la foto que está solo es desde Barcelona en Julio de 1938.

José Pérez Picó (calle Menéndez Pelayo, 10-2 - 03610): moblesalcaraz@hotmail.com

Arístides Pérez Gibert



Estoy intentando localizar información si la hubiere, del tio de mi esposa. Al fin la familia se ha decidido a olvidar el miedo. Fue reclutado en la llamada Quinta del Biberón y pudo desaparecer en la Batalla del Ebro.

Guillermo Amengual Fernández: gamengual1@gmail.com

Luís Giménez García



Quisiera saber si alguien conoció mi tío LUIS GIMENEZ GARCIA, natural de Cantoria (Almería), que llegaron a Barcelona en Junio de 1936, y que fue mandado al frente con 18/19 años, y que creo que murió en el frente de Teruel.

Juana Martínez Giménez: junitamg@gmail.com

Jaume Casas Figueras



Me agradaria saber-ne alguna cosa de un tiet meu desaparagut a la guerra civil al poble de Ulldemolins.

Jaume Casas Ferre (629832346): jaucas37@hotmail.com

Valentí Josep Serra



Nascut el 4 de desembre de l'any 1921 a Mataró. Va marxar a França a peu per als Pirineos. El 22 de gener del 1939 les ultimes noticies son que van arribar al poble d'Ossejà i després va ser ser traslladat al camp de refugiats de Vernet d'Ariege i despréss ja no se sap res.

Mercè Josep Macia (Pescadors, 4, 1er 1a , 08510 Roda de Ter (Barcelona): joseph.merce@gmail.com
 Ginés López Aliart

Ginés López Aliart



Mon pare, nascut el 26-08-1906, va ser incorporat al front de Lleida durant la guerra civil. Tinc una carta manuscrita en la que es comunica la seva mort al front. Transcric a continuació el text íntegre d'aquesta carta: ""Don Manuel Martinez de Ularduya y Don Jaime Capell Vilamajor como Capitan y Comisarios respectivos de la Compañía de Ametralladoras.1º Batallón de la XXXVIII Brigada. Certificamos: Que el soldado de esta Compañía Ginés Lopez Aliart prestando sus servicios en las avanzadillas el dia 28 de Junio de 1938 a las 20 horas, una bala enemiga le atravesó el corazón quedando muerto en el acto, siendo enterrado en el cementerio. Y para que conste y surta sus efectos firman al pie. S. C. 1 de Agosto 1938. (Hi ha un segell de la Brigada i les signatures del Comissari i del Capità)""Segons referències que la meva mare (q.e.p.d)em va explicar, aixó va succeir al front de Lleida (entre Balaguer i Vallfogona. Mai va poder-se esbrinar en quin cementiri van enterrar al meu pare (dubto molt que es pogués enterrar a ningú en un cementiri del front). Sempre segons les explicacions de la meva mare, poc temps després d'acabar-se la guerra, ella va rebre la visita d'un company de mon pare que l'hi va explicar que mon pare no havia mort en aquell moment, sinó que va caure ferit, i ells es van tindre que retirar per la força del atac dels "nacionals". Quan varen poder reprendre la posició ja no el van veure mes. Us prego que si veieu alguna possibilitat de trobar alguna referència sobre el seu parador, es poseu en contacte. Tanmateix si necessiteu alguna altra dada us prego de comunicar-ho.

Joan López Peris: matjoan@telefonica.net
Fes click a sobre les imatges per ampliar /Haz click encima de la imagen para ampliar
Tornar a pàgina principal